gymnasiet

Ph.d. Zeitgeist i gymnasiet

Agri Bavnehøj

Skriveren, pil, panorama - Agri Bavnehøj 2018

 

Forbemærkninger 2017

Hvad man dog kan finde af glemte sager, når man en regnvejrsdag rydder op i kasser og skabe i kælderen. 

Internetdidaktik: Spor af en social software

Rijksmuseum, Amsterdam.

 

Læs afhandlingen Spor af en social software som PDF

 

I det følgende undersøges holdninger til anvendelsen af it blandt lærere og elever på Midtsjællands Gymnasium. [1] [2]

Analysen af læreres og elevers holdninger tager udgangspunkt i fem antagelser:

1) Skolekulturen omkring anvendelsen af it kan betragtes som en social software.

Internetdidaktik: Tæmning af teknikken

HVORDAN MAN TÆMMER TEKNIK

De seneste femten års indførelse af it i danske gymnasier har sat gang i adskillige forskningsprojekter. Og der er fart på!  Rapport følger efter rapport, kursus efter kursus, og man får knap sat sig ned for at læse den nyeste bog om it-didaktik, før en sælger ringer og tilbyder projektorer, smartboards og programmer, som er nyere end de nyeste og smartere end de smarteste.

Er det den tekniske udvikling som styrer den pædagogiske og didaktiske samtale?

Er det teknikken som bestemmer over didaktikken?

Abonnér på RSS - gymnasiet